Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Πριν η ψυχή μου, μου μιλήσει.


Ένα αγαπημένο κείμενο, από ένα φωτισμένο συγγραφέα που γεννήθηκε το 1883 στο Λίβανο.
Ηζωή του και το έργο του ήταν ένα παράδειγμα της πίστηςτου στην αγνότητα του καθαρού νου
Η Ψυχή μου, μου μίλησε.




Η ψυχή  μου, μου μίλησε και  μου δίδαξε ν ΄αγαπώ εκείνους που οι άνθρωποι μισούν και να είμαι φίλος με εκείνους που οι άνθρωποι περιφρονούν.
Η ψυχή μου, μου φανέρωσε ότι  η αγάπη εκδηλώνεται όχι μονάχα στο πρόσωπο που αγαπά αλλά και στο πρόσωπο που αγαπιέται.
Πριν η ψυχή μου, μου μιλήσει, η αγάπη ήταν στη καρδιά μου σαν μια λεπτή κλωστή πιασμένη από δυο πασσάλους.
Αλλά τώρα που η αγάπη είναι ένας φωτεινός κύκλος που η αρχή του είναι το τέλος του, και το τέλος του η αρχή του. Περιβάλλει καθέτι που υπάρχει και απλώνεται σιγά    σιγά για να αγκαλιάσει όλα  όσα θα υπάρξουν.
Η ψυχή μου με συμβουλεύει και μ΄ έμαθε να διακρίνω την κρυμμένη ομορφιά του δέρματος, του παραστήματος και του χρώματος. Με δίδαξε να στοχάζομαι εκείνο που οι άνθρωποι ονομάζουν άσχημο μέχρι ν΄ ανακαλύψω την αληθινή γοητεία κι ομορφιά.
Πριν η ψυχή μου με διδάξει, έβλεπα την ομορφιά σαν ένα τρεμάμενο πυρσό ανάμεσα σε στήλες καπνού. Τώρα που ο καπνός έχει διαλυθεί, δε βλέπω τίποτα άλλο από τη φλόγα.

«Σκέψεις και διαλογισμοί» Χαλίλ Γκιμπράν.

29 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφο απόσπασμα... Πρόσφατα συζητούσα κάτι ανάλογο, μόνο που οι συνομιλητές μου διαφωνούσαν. Τί να πεις; Ο καθένας έχει τις απόψεις του και τα επιχειρήματά του.
    Ξέρεις τί μου άρεσε περισσότερο σ'αυτό το κείμενο; Που η γραφή είναι απλή και κατανοητή. Το θεωρώ μεγάλο προσόν!
    Καλό βράδυ Αρμονία μου! Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Selcouth, πρώτα σ΄ευχαριστώ που περνάς.Όντως κάποιοι έχουν άλλες αντιλήψεις, μάλλον δεν έχουν σε προτεραιότητα τη ψυχή τους και σε τέτοιες περιπτώσεις δε με πείθει κανένα επιχείρημα. Είναι όπως το λες, απλή κατανοητή γραφή σε όλα τα γραπτά του, κατανοητά από τους πάντες.Δε χρειάζεται να έχεις master για να τον μελετήσεις.Σε φιλώ, καλή μου!

      Διαγραφή
  2. δεν υπαρσει πιο ομορφο πραγμα..Η ψυχή μου, μου μίλησε και μου δίδαξε ν ΄αγαπώ εκείνους που οι άνθρωποι μισούν και να είμαι φίλος με εκείνους που οι άνθρωποι περιφρονούν...πανεμορφα λογια..να σαι καλα..ομορφο βραδυ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία!Μεγάλη αλήθεια!Η εξωτερική ομορφιά περνάει και χάνεται!Αυτού του είδους οι άνθρωποι που αναφέρει έχουν την ανάγκη μας, άλλωστε ποτέ δε ξέρεις ποιος θα βρεθεί στη θέση τους, η ζωή έχει σκαμπανεβάσματα και τότε έχεις ανάγκη από ανθρώπους που βλέπουν πέρα απ΄την επιφάνεια.Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Απλά,όμορφα λόγια ουσίας..
    Να είσαι καλά που τα μοιράστηκες μαζί μας..
    καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο δίκιο έχεις, καλή μου.Η πραγματική ουσία.Εδώ μέσα είμαστε για να μοιραζόμαστε.Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη δημοσίευση!
    Καταπληκτικός ο Γκιμπράν!
    "Τώρα που ο καπνός έχει διαλυθεί, δε βλέπω τίποτα άλλο από τη φλόγα"
    Μπράβο Γεωργία!
    Πολύ καλή επιλογή! :))
    Καό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πεινούσα! Το "λ" το έφαγα στο καλό βράδυ!

      Διαγραφή
    2. Αν πεινάς, μπορείς να τρως όσα γράμματα θέλεις, εγώ και πάλι θα σε καταλαβαίνω!Είναι όντως καταπληκτικός, μεγάλος δάσκαλος και να φανταστείς πόσο τον κυνήγησαν, γιατί στάθηκε στα ουσιαστικά!Φιλάκια και Καλή σου Μέρα!

      Διαγραφή
  5. Πολλοί χρησιμοποιούν εντυπωσιακές λέξεις για να πουν κάτι.
    Και κάπου χάνεται το αληθινό νόημα όσων θέλουν να πουν.
    Εδώ και το απόσπασμα που επέλεξες. αλλά και όσα κατά καιρούς έχουμε διαβάσει έχουν μια απλότητα σαν να βρισκόμαστε σε παρέα..να συζητάμε!
    Γι 'αυτό είναι και τόσο αγαπητός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη γιαγιά της γειτονιάς, καλή μου Αντιγόνη, είναι όπως τα λες.Ο Χαλίλ Γκιμπράν γράφει τόσο απλά, που μπορεί να είναι κατανοητός από τους πάντες.Γράφει τόσο αληθινά και το θαυμαστό για μένα είναι ότι έχει δει τόσο μπροστά από την εποχή του, όπως όλοι οι σπουδαίοι άνθρωποι, γιατί έβλεπε με τα μάτια της ψυχής.Σε φιλώ γλυκά και χαίρομαι κάθε φορά που περνάς.

      Διαγραφή
  6. Οταν μιλαει η ψυχή ..αυτα γραφουν τα χέρια....πολύ ωραιο απόσπασμα .. Αρμονια μου.. σε ευχαριστούμε που το μοιραστηκες μαζί μας... καλό σου βραδυ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια Σμαράγδι μου.Έτσι είναι πάντα όταν αφήνεις ελεύθερη τη καρδιά να μιλήσει, αυτό ισχύει όμως για τους ανθρώπους που έχουν σε προτεραιότητα όλων των άλλων τη ψυχή τους, τη καρδιά τους.Καλή σου μέρα και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  7. Very nice, dear!!
    Have a good week! and my G+...

    Besos, desde España, Marcela♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαλίλ Γκιμπράν, αγαπημένος.
    Λόγια υπέροχα. Λόγια ψυχής.
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι για το υλικό των ανθρώπων εδώ μέσα!Χαίρομαι που σε άγγιξαν, έτσι δε χάνεται η ελπίδα, εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι!Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφο κείμενο!Λόγια όμορφα, που ταιριάζουν πολύ στους Έλληνες και τώρα με την κρίση πρέπει να τα αναλογιστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, κάποτε αντιπροσώπευαν όλους τους Έλληνες!Δυστυχώς στις μέρες μας έχουν αλλάξει, τα πράγματα και οι άνθρωποι!Αλλά όσο υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα τους αγγίζουν αυτές οι αλήθειες, για μένα, υπάρχει ελπίδα.Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  10. σε αντιπροσωπεύει 100% το κειμενάκι.....!!
    είναι ο κθρέφτης σου μάλλον!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που ακόμα είμαι τόσο διάφανη, ώστε να με καταλαβαίνουν στην ουσία, άγνωστοι άνθρωποι!Το πιο όμορφο είναι όμως, ότι πέρα από μένα, το ίδιο κείμενο αντιπροσωπεύει πολλούς ανθρώπους εδώ μέσα, που αυτό από μόνο του σαν γεγονός, σημαίνει πάρα πολλά!Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  11. Τι όμορφα και γλυκά λόγια, πολύ με άγγιξαν.Καλό βράδυ αγαπημένη Γιωργία σε φιλώ γλυκά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ κορίτσι μου σε φιλώ γλυκά και να έχεις μια όμορφη μέρα.Ήμουν σίγουρη πως θα σε άγγιζαν, ανήκεις στην ίδια πάστα ανθρώπων με τον αγαπημένο Γκιμπράν!

      Διαγραφή
  12. Πολύ όμορφο απόσπασμα! Και μάλλον κάπως ετσι είναι τα πράγματα, για να σου μιλήσει όμως η ψηχή σου πρέπει πρώτα να είσαι έτοιμος να την ακούσεις. Και αυτό θέλει δουλειά...

    Φιλια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρειάζεται μεγάλη διαδρομή, όντως!Όμως είναι και θέμα χαρακτήρα, για μένα, είναι πιο εύκολο για τους πιο ευαίσθητους ανθρώπους.Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  13. Με μάγεψε!!!! Τι όμορφο κείμενο!
    Καλό σου βράδυ....
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φιλία μου!Να είσαι καλά για το γλυκό σου σχόλιο!Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. you blog is very nice! thank you for you visit!
    giovanna

    ΑπάντησηΔιαγραφή