Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

ΑΘΗΝΑ: Η ΘΕΑ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΟΥ


Το παρακάτω κείμενο είναι αναδημοσίευση από το blog της Δήμητρας 

Το παραθέτω αυτούσιο, αφού η Δήμητρα ζητά την συνδρομή μας και την αναδημοσίευση του κειμένου, ώστε να λάβει της μεγαλύτερης δυνατής δημοσιότητας


"ΑΘΗΝΑ: Η ΘΕΑ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΟΥ


Είμαι τελειόφοιτη στο Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, παράρτημα του ΤΕΙ Σίνδου Θεσσαλονίκης. Όταν κλήθηκα εκεί κοντά στα 20 μου να διαλέξω σχολή φυσικά η υδατοκαλλιέργεια δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή. Και φυσικά συνοδευόταν από όλα εκείνα τα επικριτικά σχόλια που κάναμε όλοι οι μαθητές. Όμως στην Ελλάδα γενικά οι επιλογές μας είναι λίγο περιορισμένες. όχι τώρα που μας έφτασε αυτή η κυρα Κρίση, από πιο πριν ακόμη. Και τι εννοώ με αυτό; Ότι εγώ σαν παιδί τρίτεκνης οικογένειας επέλεξα να παρακολουθήσω μαθήματα σε μια σχολή κοντά στο σπίτι μου. Επέλεξα να μην μείνω ποτέ στα Μουδανιά αλλά να πηγαινοέρχομαι καθημερινά Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική και τούμπαλιν. Παράλληλα με τις σπουδές μου δούλευα. Για να μπορώ να έχω μια καλύτερη φοιτητική ζωή χωρίς να επιβαρύνω όσο γίνεται κανέναν. Για να μπορώ να έχω μια καλύτερη "δημόσια & δωρεάν" παιδεία.
Ξεκίνησα λοιπόν την σχολή. Φόρεσα την εργαστηριακή ποδιά μου και έκανα αναλυτική χημεία. Διδάχτηκα ωκεανογραφία. Ασχολήθηκα με βιολογία και ανατομία κάθε λογής ιχθύων. Έφτασα να κάνω μια πτυχιακή με θέμα την γενετική μηχανική. Ξέρετε εκείνη την επιστήμη που ασχολείται με το dna και όλη την εξέλιξη. Ναι ναι καλά ακούσατε. Στο ΤΕΙ Κολοπετινίτσας  όπως όλοι τα αποκαλούσαμε κάποτε, γίνονται και τέτοια πράγματα. Το Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών δέχτηκε εξωτερική αξιολόγηση το 2011 από κοινότητα ακαδημαϊκών ανωτάτων σχολών του εξωτερικού. Η αξιολόγηση έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα. Αλλά φυσικά στην Ελλάδα ότι είναι και καλό δεν σημαίνει πως μας χρειάζεται κιόλας σωστά; Ας πάμε λοιπόν παρακάτω στο σήμερα...
Είμαι από εκείνους τους νέους που δουλέψαμε χρόνια ανασφάλιστοι σε λογιών λογιών δουλειές. Είμαι από εκείνους τους νέους που θυμόμαστε την γενιά των 700 ευρώ και παρακαλούμε να είχαμε την τύχη τους. Είμαι από εκείνους τους νέους που στην Ελλάδα του 2013 δεν χωράει να κάνουν όνειρα. Και δεν θέλω να είμαι μελοδραματική, δεν μου πάει. Έλα όμως που εκτός από την ανεργία και την κρίση ήρθε κι ένα ακόμη προβληματάκι να κάνει την εμφάνισή του...

Την ξέρετε φυσικά την Αθηνά. Ποια Αθηνά; Εκείνη την αρχαία θεά της ΣΟΦΙΑΣ!!! Ε αυτή η κυρία λοιπόν κλείνει την σχολή μου μαζί με όλα τα υπόλοιπα που έχει γράψει στα κατάστιχα της να κάνει. Η σχολή μου κλείνει λοιπόν και η Κυρα Αθηνά θεωρεί σωστό να μεταφερθεί στο Μεσολόγγι. 
Εγώ λοιπόν λόγω υποχρεώσεων, δουλειάς κλπ, αδυνατώ να συμμετάσχω ενεργά στον αγώνα και λυπάμαι πολύ γι' αυτό. Όμως υπάρχουν συμφοιτητές μου οι οποίοι προκειμένου να πολεμήσουν έχουν ξεκινήσει απεργία πείνας μιας και δεν ακούστηκαν. Τους παρακολουθώ καθημερινά σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς και σε όλα τα portals. Και χαίρομαι που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα του 2013 νέοι άνθρωποι που μάχονται για τα δικαιώματά τους. 

Εμείς λοιπόν οι λίγοι, κάτι σαν τους 300 του Λεωνίδα -για να ταιριάξουμε με την κυρα Αθηνά- δηλώσαμε να σπουδάσουμε στον τόπο μας. Δεν φάγαμε χρήματα του δημοσίου. Δεν καταχραστήκαμε τίποτα. Απ' όσο γνωρίζω δεν εμπλεκόμαστε στο σκάνδαλο Siemens ούτε και σε κανένα άλλο. Αυτή την στιγμή αδυνατούμε να κάνουμε πράξη πολλά από τα όνειρά μας εδώ στην Ελλάδα του 2013. Τώρα που όλα είναι λοιπόν τόσο τέλεια, εμάς με μια απλή διαγραφή μας ρίχνουνε στο Μεσολόγγι να κάνουμε την ηρωική είσοδο;  Ποιο Μεσολόγγι και ποια είσοδο καλοί μου άνθρωποι; Με την κρίση που υπάρχει στα οικονομικά τα δικά μας και των γονιών μας δεν πρόκειται να πάμε πουθενά. Απλά θα σταματήσουμε τις σπουδές μας. Αυτό λοιπόν θέλει η Ελλάδα; Αυτό ζητάει η κυρά Αθηνά;  Εμείς πάντως το μόνο που ζητάμε είναι να μπορέσουμε να πάρουμε το πτυχίο μας στον τόπο που ξεκινήσαμε. 
Και μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να δεχόμαστε και κάθε είδους κριτική από κάθε πλευρά. Ρε παιδιά τι πράγμα είμαστε εμείς οι Έλληνες. Τα ξέρουμε όλα. Τα εξηγούμε όλα και σε όλα μπροστάρηδες. Να δείτε κάτι "ειδήμονες" και κάτι "εμπειρογνώμονες" που ξεφύτρωσαν σαν τα μανιτάρια να εκφράσουν γνώμες, απόψεις και βαρύγδουπα λόγια. 
Και για να κλείσω αυτήν την ανάρτηση ζητάω από την "θεά της Σοφίας" και κατ' επέκτασιν της γνώσης και της μόρφωσης, να μπορέσω να τελειώσω τις σπουδές μου!  Και από όλους εσάς που θα τύχει να διαβάσετε αυτήν την ανάρτηση θα ήθελα να την αναδημοσιεύσετε για να διαβαστεί από ακόμη περισσότερους. Να γίνει γνωστό το πρόβλημά μας! Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. "----ΔΗΜΗΤΡΑ"
..................................................................................................................................................................
Το δικό μου σχόλιο που άφησα στην Δήμητρα είναι το εξής:
"Καλημέρα!Αναδημοσιεύω σήμερα κιόλας!Γνωστό το πρόβλημα.Μια κόρη στο πτυχίο και άλλη μια εν όψη Πανελληνίων.Τα "λες" δυνατά και είσαι αξιέπαινη που αποφάσισες να στηρίξεις τον τόπο σου και ειδικά ως εργαζόμενη φοιτήτρια.Προσωπικά έχω να σου δώσω μόνο συγχαρητήρια και την ευχή να φθάσουν τα λόγια και τα έργα σας, στα κουφά αυτιά και τις τυφλές συνειδήσεις, μήπως και μια φορά πράξουν το σωστό.
Έχω την άδεια σου να αναδημοσιεύσω και στο f/b που θα λάβει μεγαλύτερη απήχηση, λόγω των ομάδων που συμμετέχω?Πολλά φιλιά!"

..και προσθέτω: πρώτα σαν μαθήτρια, φοιτήτρια και τώρα σαν μητέρα, γνωρίζω καλά τι σημαίνει στην Ελλάδα 'δωρεάν παιδεία", το γνωρίζει καλά η τσέπη μας σαν οικογένεια,ξέρω ότι τα παιδιά μου στην Γ Λυκείου, όπως και όλοι οι συμμαθητές τους, δεν τολμούν να περάσουν έστω μια γρίπη,  μη και χαλάσουν τις απουσίες τους, που χρειάζονται προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, για να μη χάνουν τις "άσκοπα" ώρες τους στο σχολείο και να καθίσουν στο σπίτι να διαβάσουν πριν τις Πανελλήνιες.Να μιλήσω για τους φοιτητές και τα συγγράμματα σε κάποιες σχολές?τι να πρωτοπώ?Μεγάλο το θέμα και θα επανέλθω.Δεδομένης της ευαισθησίας που ξέρω πως διακρίνει τη γειτονιά μας, σας παρακαλώ κι εγώ να   περάσετε από το ιστολόγιο της Δήμητρας και να αναδημοσιεύσετε το κείμενο  της..είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για τα παιδιά μας.Ευχαριστώ.
ΥΓ. Δήμητρα μου, η Θεά Αθηνά δεν φταίει, κατάφεραν να την "αλλιώσουν" και αυτή και όλα όσα αντιπροσωπεύει, στο βωμό της αναλγησίας τους.(μη πω τίποτα χειρότερο...)
Όλες οι φωτογραφίες προέρχονται από αναζήτηση στο Google με τις λέξεις: "σχέδιο Αθηνά"

16 σχόλια:

  1. Μπρ΄βο Γεωργία για την αναδημοσίευση!
    Μπράβο στα νιάτα που μάχονται!
    Την καλημέρα μου!
    Εύχομαι ο αγώνας τους να έχει αίσια εξέλιξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Γεωργία για την αναδημοσίευση !
    Συγχαρητήρια στη Δήμητρα για τον αγώνα τους !
    Τα παιδιά έχουν απόλυτο δίκαιο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο για την αναδημοσίευση και για όσα έγραψες..
    Και να τονίσω πως το τι σημαίνει παιδεία στην Ελλάδα το γνωρίζουν ακόμα καλύτερα οι πολιτικοί μας (θου κύριε)οι οποίοι στέλνουν τα δικά τους βλαστάρια μόνο στο εξωτερικό...εδώ αποφασίζουν για τα δικά μας παιδιά...μεγάλο θέμα..θέμα που καίει!!
    Καλή σου μέρα..φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ευαισθησία σου είναι ολοφάνερη.
    Τα σημεία των καιρών είναι αυτά που διώχνουν στο εξωτερικό τα παιδιά που έχουν ήδη σπουδάσει με έξοδα και ιδρώτα των γονέων και αφαιρούν το δικαίωμα σ΄όσα σπουδάζουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, αφού ή κλείνουν τις σχολές τους ή τα αφήνουν να πεθάνουν από αναθυμιάσεις μαγγαλιού.
    Καλή σου μέρα και μακάρι να βρει την απήχηση που χρειάζεται η ανάρτηση της φίλης και οι αναδημοσιεύσεις της, ώστε να βρει τα αυτιά που πρέπει να ευαισθητοποιήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακόμη μια φορά μπράβο για την ευαισθησία σου..αν θέλεις γράψε μου στο εμαιλ μου τη σελίδα του facebook σου ..φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ πάρα πολύ Γεωργία για την αναδημοσίευσή σου και που έδωσες βήμα στο κείμενό μου μέσα από το blog σου. Ελπίζω να καταφέρουμε κάτι. Όσο για'μένα μου έχει μείνει μόνο ένα μάθημα για πτυχίο, για τους υπόλοιπους φοιτητές όμως που έχουν πολύ δρόμο ακόμη ελπίζω να καταφέρουμε να αλλάξουμε κάτι και να σταματήσει πλέον να ισοπεδώνεται η παιδεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θεέ μου τι άλλο θα συμβεί σε αυτή τη χώρα; Καλή δύναμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φυσικά και δεν θέλουν να σπουδάζει ο κόσμος... Τί δηλαδή; Να μορφωθεί και να έχει απαιτήσεις; Και πού θα βρουν μετά δούλους; Α ρε βρεγμένη σανίδα που θα έπρεπε να έχει πέσει...
    Κουράγιο σε όλα τα παιδιά και μπράβο σε 'σένα Αρμονία μου, που το αναδημοσίευσες... Ελπίζω να υπάρξει μια θετική εξέλιξη.
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα , μην βαράτε, δεν είμαι εγώ αυτή η Αθηνά που ψάχνετε , αυτή που τα κανε μπάχαλο στην Παιδεία με τα σχέδια και τα προγράμματα της πλάκας !! Αλλά ούτε και η συνονόματη, η αρχαία θεά της Σοφίας φταίει !! Εκείνη θα σκεφτόταν και θα έπραττε σοφά !! Κάπου διάβασα ότι το σχέδιο Αθηνά το μελέτησε και το σχεδίασε κάποια εταιρεία σχετική με το ΙΕΚ Ακμή !!
    Έχω 2 κόρες φοιτήτριες στα ΤΕΙ Πάτρας (για οικονομικούς λόγους ζητήσαμε ή μάλλον απαιτήσαμε να φοιτήσουν στην ίδια πόλη και τώρα με το περίφημο νέο σχέδιο η μια κόρη θα παραμείνει Πάτρα και η άλλη θα πρέπει να πάει Μεσολλόγγι (δηλαδή 2 φοιτητικά σπίτια σε καιρό κρίσης) επίσης θα αλλάξουν γνωστικό αντικείμενο σπουδών (όπως λέμε εμείς γι αλλού κινήσαμε κι αλλού η ζωή μας πάει ) , οι φοιτητές κάνουν κατάληψη στα ΤΕΙ για να ακουστεί η φωνή τους, κάνουν συνελεύσεις, πορείες διαμαρτυρίας , μαζί τους και οι καθηγητές , διότι το σχέδιο Αθηνά τους αλλάζει ριζικά το μέλλον σπουδών τους και συνεπώς τους γκρεμίζουν τα όνειρά τους, όπως της Δημητρούλας, κι εμείς ως γονείς ψαχνόμαστε, αγωνιούμε και ελπίζουμε να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν !! Μου θυμίζει η περίπτωση λίγο το Αποφασίζουμε και Διατάσσουμε !!
    Μπράβο στην Δήμητρα που μάχεται και φωνάζει , μπράβο σε όλα τα παιδιά που παλεύουν για το μέλλον τους, ελπίζω και εύχομαι το καλύτερο !!
    Μπράβο και σε σένα που αναδημοσιεύεις !!
    Αν και καλλιτεχνική η σελίδα μου , ίσως να κάνω μια αναδημοσίευση κι εγώ !!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Nowadays the crisis is everywhere, unfortunately!Hpoing in better days...
    KIsses
    Alessandra

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπράβο για την αναδημοσίευση, Γεωργία! Εύχομαι η ¨φωνή της Δήμητρας", και όχι μόνον, να φτάσει στα κατάλληλα αυτιά (αν υπάρχουν, πράγμα για το οποίο και αμφιβάλλω!!!).
    Φιλιά και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σπουδάζω και εγώ στο ίδιο ΤΕΙ με την κοπέλα που έγραψε το αρχικό κείμενο!! Εγώ είμαι στο τμήμα Μάρκετινγκ (Εμπορίας και Διαφήμισης) και θέλουν να μας καταργήσουν τελείως.. είμαστε η μοναδική σχολή που σπουδάζουμε αυτό το αντικείμενο, δεν είμαστε απλά ένας κλάδος!! Εμένα προσωπικά δεν με επηρεάζει γιατί είμαι στο πτυχίο αλλά εννοείται ότι ενδιαφέρομαι για το μέλλον όλων όσων επηρεάζει και χαλάει τα σχέδια τους για την παιδεία τους!!
    Μπράβο σου που το δημοσίευσες και εσύ..
    Φιλιά και καλή δύναμη.. ελπίζω όλα να πάνε καλά στο τέλος για όλους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μπραβο Γεωργία μου για την αναδημοσιευση γιατι μπορει να σταθηκα τυχερη σαν μανα και ναναι και οι δυο κορες στην ίδια πόλη αλλα του χρόνου με την τριτη δεν ξερω τι θα ξημερωσει που θα πρεπει να νανοιξουμε σπιτικο καλη δυναμη στα παιδια μας και να μην το βαζουν κατω με τα θελω και τα όνειρα θα τα καταφερουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τα έχουμε κάνει τόσο μπάχαλο... Αναρωτιέμαι αν η Ελλάδα που θα βρω όταν επιστρέψω, θα είναι η Ελλάδα που άφησα πίσω. Η Ελλάδα που αγάπησα. Παρακολουθώ τις εξελίξεις από την τηλεόραση και το ίντερνετ, και ώρες-ώρες μου έρχεται να χτυπήσω το κεφάλι μου στον τοίχο.

    Η παιδεία στο εξωτερικό δεν είναι ούτε δημόσια, ούτε δωρεάν. Είμαστε από τις λίγες χώρες στον κόσμο που οι φοιτητές δεν πληρώνουν δίδακτρα. Προσπαθούν να μας αποκοιμίσουν τελείως...

    Χαιρετισμούς από την μακρινή Μελβούρνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως, σε θυμήθηκα.. και θυμήθηκα ότι σου είχα αφήσει ξανά σχόλιο στο παρελθόν..

      Διαγραφή
    2. Χαίρομαι, που είχες περάσει από εδώ!Εγώ πάλι,μάλλον ούτε το σχόλιο δεν είχα δει.Χαίρομαι που τώρα πλέον ξέρω με ποια μιλάω... και ελπίζω να μιλάμε πολύ - πολύ συχνά!Φιλιά στη Μελβούρνη και την Ελληνική Κοινότητα, μα πιο πολλά σε σένα!

      Διαγραφή