Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2015

Η στιγμή σου σε ένα ποίημα!

Η φίλη Μαρία Νι από το blog http://mia-matia-ston-ilio.blogspot.gr/  είχε ακόμα μια όμορφη ιδέα και όπως λέει η ίδια, προλογίζοντας:


Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.
Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
..τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε στο αξιόλογο ιστολόγιο της.

Εχω πολύ καιρό να συμμετέχω  σε αυτό το δρώμενο, αλλά αυτή τη στιγμή ένιωσα την ανάγκη να μιλήσω μέσα από αυτή την ανάρτηση στη φίλη- κουμπάρα- αδερφή μου, με το παρακάτω απόσπασμα από το ποίημα ύμνο του Χ.Λ.Μπόρχες και τις εικόνες που το συνοδεύουν.
Σε τραγούδι δεν κατέληξα, είναι τόσα πολλά που ταιριάζουν, που δεν ήξερα ποιο να διαλέξω.




Χόρχε Λουίς Μπόρχες, «Ποίημα στους φίλους»

"Δεν μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου ˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.

Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.

Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω να σε βλέπω ευτυχισμένο.

Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
και να μαζέψω τα κομμάτια της
για να την φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.

Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ' αγαπώ όπως είσαι
και να είμαι φίλος σου."
Αφιερωμένο στη Γιώτα,από την πρώτη λέξη ως τη τελευταία.

20 σχόλια:

  1. It' s a beautiful poem. Very important words and feelings.
    Kisses
    Alessandra

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατερίνα μου μοναδικό το ποίημα σου για τους φίλους!
    Σου εύχομαι πάντα να την έχεις δίπλα σου την φίλη σου, να ζείτε μαζί και να περνάτε καλά!
    Πολλά φιλιά με συγκίνησες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ!Η φιλία είναι πολύτιμη!Θεωρώ από τις πολυτιμότερες σχέσεις στη ζωή ενός ανθρώπου.Πολλά φιλιά γλυκιά μου!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ!Να περνάς όμορφα!Κάποιες φορές πρέπει να υπενθυμίζεις στους αγαπημένους σου πως αισθάνεσαι.Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  4. Το γνώριζα αυτό το ποίημα - είναι εξαιρετικό!
    Υπέροχη αφιέρωση...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σχετικά γνωστό!..κι εγώ το ήξερα.Η πλάκα είναι ότι η φίλη μου δεν έχει δει την αφιέρωση ακόμα.Πολλά φιλιά επίσης!

      Διαγραφή
    2. Αχ βρε μικρό!!!!!Εγώ να δεις!!!!!

      Διαγραφή
    3. Εντάξει την είδε!Φάνηκε νομίζω!

      Διαγραφή
  5. Dearest Georgette,
    Poems are always lovely, balm for the soul.
    I'm trying to catch up on blog reading after our 8-day vacation to Michigan, USA and Toronto, Canada. Coming home we need to do so many things!
    Hugs and happy weekend to you.
    Mariette

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. I'm glad fr you.You went holiday in sο beautiful places.Take your time!You're too busy now.I want so much to see photos from your holidays.
      Kisses dear!!!

      Διαγραφή
  6. Πόσο γλυκιά αφιέρωση!
    Να είστε πάντα καλά και πάντα αγαπημένες!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι!!!Είμαστε περίπου 24 χρόνια φίλες, στα καλά και στα δύσκολα.Ευχαριστώ Μαρία μου!Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  7. Πάντα έτσι να είσαστε, Γεωργία μου!!!! ΚΑι στα όμορφα και στα δύσκολα μαζί, αγαπημένες !! Φιλιά πολλά, καλή εβδομάδα να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη μου σε ευχαριστώ για τις όμορφες ευχές σου .....".και στα όμορφα και στα δύσκολα"!Επίσης να έχεις μια όμορφη βδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  8. Με έλιωσες, κορίτσι μου! Τί άλλο να σου γράψω?!
    Πάντα να είναι πλάι σου άτομα που αξίζουν αφιερώσεις!!!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όμορφο Συριανό μου, σ΄ευχαριστώ πολύ!Με συγκίνησε το σχόλιο σου!Είναι κάποιοι άνθρωποι που έρχονται στη ζωή μας για να μείνουν.
      Είναι πολύ τυχερός κάθε άνθρωπος που έχει έστω έναν πραγματικό φίλο στη ζωή του.
      Με τη συγκεκριμένη κοπέλα μας δένουν πάρα πολλές δυνατές στιγμές της ζωής, χαρούμενες αλλά και πολύ θλιβερές.
      Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο ποίημα μας ταιριάζει πολύ και σίγουρα αν το μελετήσεις, δίνει σοφές συμβουλές περί αληθινής φιλίας.
      Καλό απόγευμα και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή